vrijdag 13 november 2009

Hip of Hype? Opleiding communicatie bij docentendag Noordhoff

Gisteren (12 november 2009) was ik samen met Albert, Rob en Kim te gast bij Noordhoff in het Media Plaza in Utrecht. Media Plaza is overigens een toplocatie, spreekt erg tot de verbeelding als het gaat om digitale media.

De opening werd gedaan door Cor Molenaar, gevolgd door Paul Blok. Cor probeerde vooral zijn eigen boek te verkopen, maar had wel een snelle gestroomlijnde presentatie. Kern van de boodschap was dat het naar een tijd gaat waarin de klant vooral centraal staat. (overigens ontstond er discussie of dat geen oude wijn in nieuwe zakken is) In plaats van afzetgericht denken moest het naar een vraaggerichte economie.
Paul Blok vervolgde met een het verhaal dat het onderwijs goed rekening moet houden met de veranderingen in de doelgroep. Wij als docenten moeten ons bewust zijn van het feit dat zij anders communiceren, en wij moeten ons er op aanpassen.
Al met al een leuk event, met bevlogen sprekers, maar niet heel vernieuwend.

Hieronder de presentatie van Paul Blok en wat foto's.


Posted using Mobypicture.com

Posted using Mobypicture.com

Posted using Mobypicture.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten